Abrogation – shia version


This is an example of weakness of shia aqeeda.

The Shia infallible future knowing Imam has publicly stated that the Quran is corrupt in order save his own skin as stated in shia SAHIH hadiths!

The First truth:

Naskh or the abrogation of text is that some of the verses were being read as part of the Quran then Allah abrogated them so the Muslims abandoned reading them, this is illustrated by the Sahih narration in bukhari:

Ameer al mumineen Umar bin al Khattab RA said: “God sent Muhammad and sent down the Scripture to him and from what had been revealed was the verse on stoning(Rajm), we read it, we were taught it, and we heeded it. The apostle stoned and we stoned them after him. I fear that in time to come men will say that they find no mention of stoning in God’s book and thereby go astray in neglecting an ordinance which God has sent down. And the punishment of the Rajam is to be inflicted to any married person (male & female), who commits illegal sexual intercourse, if the required evidence is available or there is conception or confession…”

Note: So from what was abrogated was this verse on stoning however the ruling(hukm) had remained the same and was not abrogated.

The Shia scholars however were desperate in their attempts to prove that “Tahreef” or Corruption in the Quran is also found in the books of the other Muslims and not just their own books. So some of them denied the abrogation(Naskh) of verses and claimed that he who believes in abrogation is like he who believes in Tahreef or corruption of the book of Allah.

Grand Ayatullah abu al Qassim al Khoe’i the past leader of the Hawza of Najaf says in his book “Al bayan fi tafseer al Quran” page 201:

– يقول آيتهم العظمى أبو القاسم الخوئي في كتابه ( البيان في تفسير القرآن ) ص 201:
[ أقول : سيظهر لك – بعيد هذا – أن القول بنسخ التلاوة هو بعينه القول بالتحريف ، وعليه فاشتهار القول بوقوع النسخ في التلاوة – عند علماء أهل السنة – يستلزم اشتهار القول بالتحريف …

{and it will be proven to you that the saying of abrogation(Naskh) is in itself the saying of Tahreef and corruption, based upon this the popularity of abrogation amongst the scholars of Ahlul Sunnah is necessarily equal to the popularity of the saying of Tahreef.}

وقال ص 205: وغير خفي أن القول بنسخ التلاوة بعينه القول بالتحريف والإسقاط …

in page 205 he says: { and it is clear that the saying of abrogation is exactly the saying of corruption and deletion }.

وقال ص 202: أقول : وآية الرجم التي ادعى عمر أنها من القرآن ، ولم تقبل منه رويت بوجوه : منها : ; إذا زنى
الشيخ والشيخة فارجموهما البتة ، نكالا من الله ، والله عزيز حكيم ومنها ; الشيخ والشيخة فارجموهما البتة ، بما قضيا من اللذة ومنها ، إن الشيخ والشيخة إذا زنيا فارجموهما البتة وكيف كان فليس في القرآن الموجود ما يستفاد منه حكم الرجم . فلو صحت الرواية فقد سقطت آية من القرآن لا محالة.

in page 202 he says: {and the verse of Stoning(Rajm) which Umar had claimed it to be a part of the Quran and it wasn’t accepted from him was narrated in various faces: such as: “Itha Zana al Sheikh wal Sheikhah Farjumouhuma al battah, Nikalan min Allah, wa Allah Aziz” and ” Al Sheikh wal Sheikhah farjumouhuma al battah, bima Qadaya min Al-Lathah” and ” Inna al Sheikh wal Sheikhah Itha Zanaya Farjumouhuma al Battah” and regardless of how it is recited we do not find it in the Quran that there is no ruling for Rajm thus if the narration is Sahih then a Verse was no doubt dropped from the Quran“.

يقول علامتهم محمد حسين الطباطبائي في تفسيره ( الميزان في تفسير القرآن ) ( 12 / 125 ):
[ وأما حملهم الرواية وسائر ما ورد في التحريف وقد ذكر الآلوسي في تفسيره أنها فوق حد الإحصاء على منسوخ التلاوة فقد عرفت فساده وتحققت أن إثبات منسوخ التلاوة أشنع من إثبات أصل التحريف ].

The big Shia scholar muhammad Hussein al tabtaba’e in his tafseer “Al Meezan fi tafseer al Quran” 12/125:
{As for them -Sunni Scholars- considering this narration of Tahreef and all others related to it in which the Scholar al Alusi said in His tafseer that they are countless, they consider them Abrogated recitations but this saying is corrupt and I verified that the saying of abrogation is even worse than the sayings of Tahreef.}

يقول علامتهم ومحققهم جعفر السبحاني في كتابه ( مفاهيم القرآن ) ( 10 / 364 ):
[ وقد قسموا النسخ إلى ثلاثة أقسام :
1 – نسخ التلاوة والحكم .
2 – نسخ التلاوة دون الحكم .
3 – نسخ الحكم دون التلاوة .
والأول : بين الفساد لا يقول به إلا القائل بالتحريف في الكتاب العزيز ، والمسلمون براء منه إلا الحشوية من العامة وبعض الأخباريين من الخاصة . ومثل للثاني : بآية الرجم ، وأنه كان في القرآن الكريم ثم نسخ ، والقول به أيضا يلازم القول بالتحريف المصون عنه كتاب الله العزيز ].

The famous Shia scholar and muhaqqiq called Ja’afar al Subhani in his book “Mafaheem al Quran” 10/364 says:

{And they (Sunnies) have divided abrogation to three types:
1- Abrogating the recitation and the ruling(Hukm).
2- Abrogating the recitation without the ruling.
3- Abrogating the ruling without the recitation.
and the first: it is clear that the first saying is corrupt and the only one who says it is he who believes in the corruption of the holy book and the Muslims are innocent of this except for the mainstream muslims (sunnies) and the Akhbari Shia. as for the second: it is the example of the verses of stoning and that it was in the Quran and then abrogated, this saying is also identical to the saying of Tahreef and corruption…}

يقول حجتهم محمد باقر الحكيم في كتابه ( علوم القرآن ) ص 204-205:
[ فقد قسموا النسخ إلى ثلاثة اقسام نوجزها بما يلي : الأول : نسخ التلاوة دون الحكم : ويقصد بهذا النسخ أن تكون هناك آية قرآنية نزلت على الرسول ( صلى الله عليه وآله ) ، ثم نسخت تلاوتها ونصها اللفظي مع الاحتفاظ بما تضمنه من أحكام . وقد مثلوا لهذا القسم بآية الرجم التي روي عن عمر بن الخطاب نصها : إذا زنى الشيخ والشيخة فارجموهما البتة نكالا من الله والله عزيز حكيم حيث قيل إنها كانت آية في القرآن الكريم نسخت تلاوتها مع الاحتفاظ بحكمها . وهذا القسم وإن كاد يعترف به أكثر الباحثين من علماء الجمهور في علوم القرآن ، إلا أنه لا يكاد يعترينا الشك ببطلانه وعدم ثبوته في القرآن الكريم عندما ندرسه بشكل موضوعي ، وذلك لأنه : أولا : نجد أن الاعتراف بهذا اللون من النصوص والروايات التي أوردتها بعض الكتب الصحيحة ( السنية ) يؤدي بنا إلى الالتزام بالتحريف … ].

The renowned Shia scholar Muhammad baqir al hakim says in his book “Uloom al Quran” pages 204-205:
{ They (sunnies) have divided Naskh to three kinds, we mention them briefly: First: Abrogating the recitation without the ruling: what is meant is that there would be a verse which descended on the prophet PBUH then the oral recitation of it would be abrogated but the ruling remains intact, They have given an example regarding this type of abrogation in the verse of Stoning which was narrated from Umar bin al Khattab: “itha Zana al Sheih wal Sheikhah…” It is said that this verse was in the Quran but it was abrogated and the ruling remained… We have no doubt that this saying is corrupt when we study study it from an objective point of view because: first of all: we find that admitting to this kind of saying and its narrations which are found in some of the Sahih Sunni books leads us to confirm the corruption of the Quran…}

The Second truth:

They narrated two narrations from the Imam al Sadiq RA in which he confirms the verse of stoning:

روى الكليني في الكافي ( 7 / 177 ):
[ وبإسناده ، عن يونس ، عن عبد الله سنان قال : قال أبو عبد الله عليه السلام :الرجم في القرآن قول الله عزوجل :إذا زنى الشيخ والشيخة فارجموهما البتة فإنهما قضيا الشهوة ].

Their sheikh Al Kulayni narrated in “al Kafi” 7/177:
With its Isnad from Younes from Abdullah Sinan that he said: Abu Abdullah PBUH said: Al Rajim(Stoning) in the Quran is the saying of Allah swt: “Itha Zana al Sheikh wal sheikhah Farjumouhuma al battah Fa’innahuma Qadaya al Shahwah”.

روى صدوقهم ابن بابويه القمي في كتابه ( من لا يحضره الفقيه )( 4 / 26 ):
[ وروى هشام بن سالم ، عن سليمان بن خالد قال :قلت لابي عبد الله ( عليه السلام ) : في القرآن رجم ؟ قال : نعم ، قلت : كيف ؟ قال :الشيخ والشيخة فارجموهما البتة فإنهما قضيا الشهوة.

Their Sheikh al Saduq Ibn babaweih al Qummi in his book “Man La Yahduruhu al faqeeh” 4/26:
Hashim bin Salem narrated from Suleiman bin Khaled that he said: I said to Abu Abdullah PBUH: is there stoning in the Quran? the Imam said: Yes, I said: How? He said: “Al Sheikh wal Sheikhah Farjumouhuma al battah Fa’innahuma Qadaya al Shahwah”.

The Third truth:
Some of their scholars who said these Narrations are authentic and Sahih:

يعلق علامتهم المجلسي على رواية الكافي أعلاه في كتابه ( مرآة العقول ) ( 23 / 267 ) بقوله:
[ صحيح. وعدت هذه الآية مما نسخت تلاوتها دون حكمها ، ورويت بعبارات أخر أيضا ، وعلى أي حال فهي مختصة بالمحصن منهما على طريقة الأصحاب ، ويحتمل التعميم كما هو الظاهر ].

Their famous scholar al Majlisi comments on the narration of “al Kafi” above in his book “Mira’at al Uqool” 23/267:

{This is SAHIH and it is counted amongst the verses whose recitation was abrogated without its ruling, it was narrated in different forms also and either way it is exclusive for those who are married according to the method of our close companions and generalization is possible from what is apparent.}

علَّق شيخهم علي أكبر غفاري محقق كتاب من لا يحضره الفقيه على الرواية الثانية مشيراً إلى صحتها وكذلك صحة رواية الكافي الأولى ، فقال:
[ السند صحيح ، وروى نحوه الكليني والشيخ أيضا في الصحيح عن عبد الله بن سنان عنه ( عليه السلام ) وقيل : انها منسوخة التلاوة ثابتة الحكم ].

The big Sheikh and Muhaqqiq of the main shia book “Man La Yahduruhu al Faqih” Sheikh Ali Akbar Ghafari commented on the second narration pointing to its authenticity and that of the first one in al Kafi:

{ The Sanad is SAHIH, Sheikh al Kulayni also narrated one like it in a SAHIH from Abdullah bin Sinan from the Imam PBUH and it is said that: ” Its recitation is abrogated and its ruling is intact“.}

يعترف آيتهم العظمى الخوئي بصحة إسناد الروايتين في كتابه ( مباني تكملة المنهاج )( 1 / 195 ) حيث قال عن رواية الكافي:
[ وأما ما ورد في صحيحة عبد الله بن سنان عن أبي عبد الله عليه السلام ، قال : ( الرجم في القرآن قول الله عز وجل إذا زنى الشيخ والشيخة فارجموهما البتة فإنهما قضيا الشهوة )]

Their grand ayatullah al kheo’i also admits to the authenticity of both narrations in his book “Mabani takmilat al Minhaj” 1/195:

He said about the narration in al Kafi: {As for what is mentioned in the SAHIH of Abdullah bin Sinan from abu abdullah PBUH he said: Al Rajim(Stoning) in the Quran is the saying of Allah swt: “Itha Zana al Sheikh wal sheikhah Farjumouhuma al battah Fa’innahuma Qadaya al Shahwah”.}

وقال عن رواية الصدوق في الفقيه:
[ ونحوها صحيحة سليمان بن خالد قال : ( قلت لأبي عبد الله ( ع ) في القرآن رجم ؟ قال : نعم ، قلت كيف ؟ قال : الشيخ والشيخة فارجموهما البتة ، فإنهما قضيا الشهوة ) ].

Also regarding the other narration in “al Faqih” he said:
{And one like it in the SAHIH of Suleiman bin Khaled that he said: I said to Abu Abdullah PBUH: is there stoning in the Quran? the Imam said: Yes, I said: How? He said: “Al Sheikh wal Sheikhah Farjumouhuma al battah Fa’innahuma Qadaya al Shahwah”.}

The Fourth truth:

This shows that the Shia have attributed the saying of Tahreef to the Imam Ja’afar al Sadiq RA especially since they admitted that the narrations are authentic:

بل وصرح بذلك آيتهم العظمى محمد رضا الگلپايگاني في كتابه ( در المنضود )( 1 / 283):
[ وفي رواية عبد الله بن سنان عن أبي عبد الله عليه السلام قال : الرجم في القرآن قول الله عز وجل : إذا زنى الشيخ والشيخة فارجموهما البتة فإنهما قضيا الشهوة ( 4 ) . وفي رواية سليمان بن خالد قال : قلت لأبي عبد الله عليه السلام : في القرآن رجم ؟ قال : نعم . قلت : كيف ؟ قال : الشيخ والشيخة فارجموهما البتة فإنهما قضيا الشهوة ( 5 ) . فمقتضى الأخيرتين هو وجوب الرجم فقط بخلاف الروايات المتقدمة عليهما فإنها صريحة في الجمع بين الجلد والرجم . ولا يخفى أن روايتي عبد الله بن سنان وسليمان بن خالد ظاهرتان في وقوع التحريف في القرآن الكريم ].

Their Grand Ayatullah Muhammad Reda al kalbaykani says in his book “Durr al Mandoud” 1/283:
{and in the narration of Abdullah bin Sinan from Abu abdullah PBUH that he said: Al Rajim(Stoning) in the Quran is the saying of Allah swt: “Itha Zana al Sheikh wal sheikhah Farjumouhuma al battah Fa’innahuma Qadaya al Shahwah” (4) and in the narration of Suleiman bin Khaled that he said: I said to Abu Abdullah PBUH: is there stoning in the Quran? the Imam said: Yes, I said: How? He said: “Al Sheikh wal Sheikhah Farjumouhuma al battah Fa’innahuma Qadaya al Shahwah” (5) What we can conclude from these last two is that stoning is only required as opposed to the previous ones which join between stoning and flogging. It is no secret that the narrations of Abdullah bin Sinan and Suleiman bin Khaled are openly stating that the Quran is corrupt.}

The Fifth truth:

it is also no secret that the Shia Aqeedah is self-conflicting and often contradicts itself so the only excuse or the only Idol that the shia scholars run off to in order to save this rotten sect is… TAQIYYAH!

حيث قال بعد إيراده للروايتين في كتابه ( مباني تكملة المنهاج )( 1 / 196 ):
[ ولا شك في أنهما وردتا مورد التقية ، فإن الأصل في هذا الكلام هو عمر بن الخطاب ، فإنه ادعى أن الرجم مذكور في القرآن ].

The Past leader of the Hawzah of Najaf and the Grand Ayatullah al Khoe’i mentions the two narrations in his book “Mabani Takmilat al minhaj” 1/196 and then he comments by saying:
{And there is no doubt that both of these narrations are done as Taqqiyah by the Imam, because the origin of this saying is Umar bin al Khattab who claimed that stoning was part of the Quran.}
Note: What al Khoe’i was trying to say here is that Imam al Sadiq RA did taqqiyah and claimed twice that the Quran is corrupted only so he can avoid being in harm’s way and save his own skin.

The Sixth truth:
Making Taqqiyah and saying that the Quran is corrupt in order to avoid harm is supposedly against the purpose of Having al infallible Imam in the first place:

يروي محدثهم محمد بن الحسن الصفار في كتابه ( بصائر الدرجات ) ص 351:
[ حدثنا محمد بن عبد الجبار عن عبد الله بن الحجال عن ثعلبة عن إسحاق بن عمار قال، قال أبو عبد الله عليه السلام: إن الأرض لا تخلو من أن يكون فيها من يعلم الزيادة والنقصان، فإذا جاء المسلمون بزيادة طرحها وإذا جاؤوا بالنقصان أكمله لهم ولولا ذلك لاختلط على المسلمين أمرهم ].

Their Muhaddith Muhammad bin al Hassan al Saffar writes in his book “Basa’er al darajat” 351:
{Muhamad bin abdul Jabbar told us from Abdullah bin al Hajjal from tha’alabah bin Ishaq bin Ammar that he said: Abu Abdullah PBUH said:The earth will never be without an Imam who knows the additions and deletions, So if the Muslims bring forth an Addition he will erase it and if they make a deletion then he will remind them of what they missed, if it weren’t for this the Muslims would lose their path.}

يروي رئيس محدثيهم ابن بابويه القمي في كتابه ( الإمامة والتبصرة ) ص 29-30:
[ سعد ، عن محمد بن عيسى بن عبيد ، عن محمد بن سنان وصفوان بن يحيى وعبد الله بن المغيرة وعلي بن النعمان ، كلهم : عن عبد الله بن مسكان ، عن أبي بصير : عن أبي عبد الله عليه السلام ، قال : إن الله لم يدع الأرض إلا وفيها عالم يعلم الزيادة والنقصان، فإذا زاد المؤمنون ردهم ، وإن نقصوا أكمله لهم ، فقال : خذوه كاملا ، ولولا ذلك لالتبس على المؤمنين أمرهم ، ولم يفرق بين الحق والباطل ].

The leader of their Muhadetheen Ibn babaweih al Qummi in his book “Al Imamah wal tabsirah” 29-30:
{Sa’ad from Muhammad bin isa bin ubeid frommuhammad bin sinan and safwan bin yahya and abdulah bin al mugheerah and ali bin al nu’uman all of them from abdullah bin maskan from abu baseer from Abu Abdullah PBUH that he said: Allah will not leave the earth without an Imam who knows the additions and deletions, if the believers add then he will correct them and if they missed out on something then he will remind them, he said: … And if it weren’t for that then there’d be confusion amongst the Muslims and they wouldn’t be able to distinguish right from wrong.}

روى ثقتهم الكليني في كتابه ( الكافي )( 1 / 178 ):
[ علي بن إبراهيم ، عن أبيه ، عن محمد بن أبي عمير ، عن منصور بن يونس وسعدان ابن مسلم ، عن إسحاق بن عمار ، عن أبي عبد الله عليه السلام قال : سمعته يقول : إن الأرض لا تخلو إلا وفيها إمام ، كيما إن زاد المؤمنون شيئا ردهم ، وإن نقصوا شيئا أتمه لهم ].

Their Thiqah al Kulayni writes in his book “Al Kafi” 1/178:
{Ali bin ibrahim from his father from Muhammad bin Abu Umayr from Mansour bin younes and sa’adan ibn muslim from ishaq bin ammar from Abu abdullah PBUH he said: I heard him say: The earth shall not perish unless there is an Imam on it who corrects the Muslims if they add something and if they miss something he completes it for them.}

اعترف شيخهم هادي النجفي في صحة سند رواية الكافي هذه في كتابه ( موسوعة أحاديث أهل البيت )( 3 / 58 ) حيث قال:
[ الرواية صحيحة الإسناد].

The Shia sheikh Hadi al Najafi even admits that the narration in al Kafi above is SAHIH in his book “Mawsou’at Ahadith Ahlulbayt” 3/58:
{The Narration has a SAHIH Isnad.}

اعترف محققهم الميرزا القمي بتواتر تلك الأخبار حيث قال في كتابه ( قوانين الأصول ) ص 350:
[ وهي أنه اعتمد في ذلك على ما رواه أصحابنا من الأخبار المتواترة من أن الزمان لا يخلو من حجة كي إن زاد المؤمنون شيئا ردهم وإن نقصوا أتمه لهم ولولا ذلك لاختلط على الناس أمورهم ].

Not only that but their scholar and Muhaqqiq al Mirza al Qummi even says that these narrations are Mutawatir(absolutely Authentic) in his book “Qawanin al Usool” page 350:
{and that we have relied upon what our close companions have narrated from the MUTAWATIR(authentic) news that the times will never be without an Imam Hujjah so he can correct the believers if they added something and remind them if they mistakenly deleted something and if it weren’t for this the people would be confused in their affairs.}

اعترف شيخهم محمد الريشهري بتلك الغاية من الإمام المعصوم في كتابه ( القيادة في الإسلام ) ص 47 حيث قال:
[ قال الإمام الصادق ( عليه السلام ) مبينا الحكمة من وجود الإمام : إن الأرض لا تخلو إلا وفيها إمام ، كي ما إن زاد المؤمنون شيئا ردهم ، وإن نقصوا شيئا أتمه لهم . وهذه الرواية أيضا – كذيل الرواية الواردة في علل الشرائع – ترى أن فلسفة الإمامة حراسة الإسلام القويم وصيانته من التحريف ].قوانين الأصول – الميرزا القمي – ص 3506-

Their sheikh Muhamad al Raishehri confirmed this purpose in his book “Al Qiyadah fil islam” 47:
{Al Imam al Sadiq PBUH said while proving the wisdom behind having an Imam: The earth shall never be left without an Imam that if the believers add something he will correct them and if they missed something he will correct them. and this narration also proves that the purpose of an Imam is to protect the religion and safeguard it from Tahreef and corruption. [Qawanin al Usool – al mirza al Qummi – page 3506.}

وأيضا أثبت شيخهم المنتظري تلك الغاية من وجود الإمام المعصوم في كتابه ( دراسات في ولاية الفقيه وفقه الدولة الإسلامية )( 1 / 200 ) فقال:
[ أقول : الأخبار المتواترة الصادرة عن الأئمة المعصومين والاحتجاجات المروية عن أصحابهم ( عليهم السلام ) كهشام وغيره الدالة على لزوم الإمام والهادي والحجة والعالم الحافظ للدين عن التحريف والتغيير ].

Also their sheikh al Muntaziri proved this purpose of having an infallible Imam in his book “Dirasat Fi Wilayat al faqih wa Fiqah al Dawlah al islamiyah” 1/200:
{I say: The MUTAWATIR news which comes from the infallible Imams and the proofs which were narrated from their companions like Hisham and others all point to the necessity of having an Imam and guide and Hujjah and the scholar who protects this religion from Tahreef and corruption.}

صرح بتلك الغاية من المعصوم علامتهم محسن الأمين في كتابه ( أعيان الشيعة )( 2 / 49 ) حيث قال:
[ وكما يجب إرسال الرسل من قبل الله تعالى يجب نصب أوصياء لهم يقومون مقامهم في حفظ الشريعة وتأديتها إلى الناس ونفي التحريف والتبديل عنها ].

Shia scholar Muhsin al Ameen says in “A’ayan al Shia” 2/49:
{and like it was necessary to send messengers from Allah swt it is also obligatory to place Awsiyah for those messengers so they can replace them in protecting Shariah and to reject Tahreef and corruption.}
Comment: So we see here that they decided that the purpose of the Imam is to safeguard the Shariah from corruption and additions and deletions Then they automitically shift their position when their Imam clearly and publicly states that the Quran is corrupted and changed. aren’t the infallible future knowing imams supposed to protect the Quran and the religion even if their lives had to become sacrifice for it? instead we find the exact opposite where the Imam himself corrupts the Quran in order save his skin and avoid hardships.
Did the Imam ja’afar al Sadiq RA corrupt the most important thing in the world because he was too attached to life?

The Seventh truth:

يقول علامتهم ومحققهم جعفر السبحاني في كتابه ( أضواء على عقائد الإمامية ) ص 423 تحت عنوان ( التقية المحرمة ):
[ إن التقية تنقسم حسب الأحكام الخمسة ، فكما أنها تجب لحفظ النفوس والأعراض والأموال ، فإنها تحرم إذا ترتب عليها مفسدة أعظم ، كهدم الدين وخفاء الحقيقة على الأجيال الآتية ، وتسلط الأعداء على شؤون المسلمين وحرماتهم ومقدساتهم ، ولأجل ذلك ترى أن كثيرا من أكابر الشيعة رفضوا التقية في بعض الأحيان وقدموا أنفسهم وأرواحهم أضاحي من أجل الدين ].

Their Scholar Ja’afar al Subhani says in his book “Adwa’a ala Aqaed al Imamiyah” p423 under title “Al Taqqiyah al Muharramah” or “The Forbidden Taqqiyah”:
{Taqqiyah is divided according to the Ahkam to five parts, just like it is permitted in case you need to protect the self and family and the wealth, it is also forbidden if it causes a great corruption like destroying the religion and concealing the truth from the coming generations and giving dominance to the enemies of the Muslims over them, because of this you will see a lot of the Akabir of the Shia refusing to make Taqqiyah in some curcumstances and they sacrificed themselves and souls for the sake of the religion.}

يقول آيتهم العظمى محمد صادق الروحاني في كتابه ( فقه الصادق )( 11/ 407-408 ):
[ إذا كانت التقية بحيث تجلب إلى المؤمن ذلة وحقارة وحطة عن شرافته ومقامه إذا كتم الحق ولم يظهره ، فإنه تحرم عليه التقية حينئذ ، ويجب عليه أن يعرج على قول الحق حتى لو استلزم أن يعرض نفسه وأمواله للنهب والهلاك ، ويستبدل الحياة الفانية الحقيرة في ولاية الظالمين بالحياة الباقية عند الله تعالى ]

Grand Ayatulah Muhammad Sadiq al Roohani says in his book “Fiqh al Sadiq” 11/407-408:
{If Taqqiyah brings upon the believer disgrace and degradation and lowers his honour and rank if he concealed the truth then in that situation Taqqiyah is HARAM for him and he has to speak the truth even if he has to face hardships which place his self and his wealth in peril, he exchanges the ephemeral pathetic life in the Wilayah of the oppressors with eternal everlasting life with Allah swt.}

يقول شيخهم فارس الحسون في تقديمه لكتاب ( إرشاد الأذهان ) لعلامتهم الحلي ( 1 / 9-10 ):
[ الفقه يؤكد على تحمل غصص القتل مع العزة دفاعاً عن العرض والدين أهون من البقاء مع الذلة ، وذلك بذكره أحكام الجهاد مع المعتدين ، وتأكيده أن المقتول في سبيل الله حي والباقي مع الذلة هو الميت ].

Their Sheikh Faris al hassoun says while introducing the book “Irshad al Azhan” for their famous scholar al Helli 1/9-10:
{The Fiqh confirms that one must go through hardships and even death with honour while defending the family and religion, that is less easier than remaining alive with disgrace and this is by mentioning the Ahkam of Jihad against the enemies, it confirms that he who dies for Allah is alive with dignity and the one that accepts disgrace so he can live is dead.}

The Eighth truth:

Even though they claim that their Imam openly said that the Quran is corrupt in order to realize his purpose which was remaining alive YET we see that this purpose was NEVER realised according to the Shia anyway because they say that all of their Imams died either by the sword or by poison.

يذكر شيخهم الصدوق في كتابه ( عيون أخبار الرضا ) ( 2 / 193 ):
[ وجميع الأئمة الأحد عشر بعد النبي ( ص ) قتلوا منهم بالسيف وهو أمير المؤمنين والحسين عليهما السلام والباقون قتلوا بالسم قتل كل واحد منهم طاغية زمانه وجرى ذلك عليهم على الحقيقة والصحة ].

Their Sheikh al Saduq mentions in the book “Uyoun Akhbar al Reda” 2/193:
{And all of the eleven Imams after the prophet PBUH have been murdered with a sword such as Ameer Ali and Hussein PBUT while the others died with poison each by a tyrant of his time and this was actual true death.}

Comment: So in conclusion the Shia claim that Ja’afar bin Muhammad never protected the book of Allah and couldn’t protect his own life as he died in poison THUS he never fulfilled the purpose of an infallible future knowing Imam.

He started telling the people even his own shia that the Quran is corrupted thinking that by doing so he will escape with his life but he thought wrong and he was murdered by the tyrant of his time anyway.

By brother tripolysunni

Leave a comment

Filed under Revealing Shia sect, Shiite's sahih hadith

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s