Shia hadith science by shia alim Hurr Al-Amili


 

Here are the words of Hurr Al-Amili, a great Shia scholar, in Wasa’il Ash-Shi’a, 30:260-61:
ويلزم بطلان الإجماع ، الذي علم دخول المعصوم فيه ـ أيضا ـ كما تقدم .
واللوازم باطلة ، وكذا الملزوم .
بل يستلزم ضعف الأحاديث كلها ، عند التحقيق ، لأن الصحيح ـ عندهم ـ : « ما رواه العدل ، الإماميّ ، الضابط ، في جميع الطبقات » .
ولم ينصوا على عدالة أحد من الرواة ، إلا نادراً ، وإنما نصوا على التوثيق ، وهو لايستلزم العدالة ، قطعا ، بل بينهما عموم من وجه ، كما صرح به الشهيد الثاني ، وغيره .
ودعوى بعض المتأخرين : أن « الثقة » بمعنى « العدل ، الضابط » .
ممنوعة ، وهو مطالب بدليلها .
وكيف ؟ وهم مصرحون بخلافها ، حيث يوثقون من يعتقدون فسقه ، وكفره ، وفساد مذهبه ؟ !
وإنما المراد بالثقة : من يوثق بخبره ، ويؤمن منه الكذب عادة ، والتتبع شاهد به ، وقد صرح بذلك جماعة من المتقدمين ، والمتأخرين .
ومن معلوم ـ الذي لاريب فيه ، عند منصف ـ : أن الثقة تجامع الفسق ، بل الكفر .
وأصحاب الاصطلاح الجديد قد اشترطوا ـ في الراوي ـ العدالة فيلزم من ذلك ضعف جميع أحاديثنا ، لعدم العلم بعدالة أحد منهم ؛ إلا نادرا .
ففي إحداث هذا الاصطلاح غفلة ، من جهات متعددة ، كما ترى .
وكذلك كون الراوي ضعيفا في الحديث لا يستلزم الفسق ، بل يجتمع مع العدالة ، فإن العدل ، الكثير السهو ، ضعيف في الحديث ، والثقة ، والضعف غاية ما يمكن معرفته من أحوال الرواة .
ومن هنا يظهر فساد خيال من ظن أن آية ( إن جائكم فاسق بنبأ ) [ الآية (6) من سورة الحجرات (49) ] تشعر بصحة الاصطلاح الجديد .
مضافا إلى كون دلالتها بالمفهوم الضعيف ، المختلف في حجيته .
ويبقى خبر مجهول الفسق :
فان أجابوا : بأصالة العدالة .
أجبنا : بأنه خلاف مذهبهم ، ولم يذهب إليه منهم إلا القليل .
ومع ذلك : يلزمهم الحكم بعدالة المجهولين ، والمهملين ، وهم لا يقولون به .
ويبقى اشتراط العدالة بغير فائدة .
الخامس عشر :
أنه لو لم يجز لنا قبول شهادتهم في صحة أحاديث كتبهم ، وثبوتها ، ونقلها من الأصول الصحيحة ، والكتب المعتمدة ، وقيام القرائن على ثبوتها ، لما جاز لنا قبول شهادتهم في مدح الرواة ، وتوثيقهم .
فلا يبقى حديث ، صحيح ، ولاحسن ، ولاموثق ، بل يبقى جميع أحاديث كتب الشيعة ضعيفة
In a nutshell, Hurr al-Amili states in Wasa’il ash-Shia:
1) The science of rijal (men) should not be used.
2) The science of rijal in shi’ism was a recent innovation, and elsewhere he states that it was invented because of the Ahlus-Sunnah’s continual criticism of the shias for not having and following a system for deriving laws from ahadith.
3) If the system was actually applied, very few, if any, shia ahadith would prove to be sahih (authentic), hasan (good) or muwathaq (trusted) – and the entire shia collection of hadith would prove to be weak.
Interestingly, Al-Kulayni in his introduction to Al-Kafi also states that no one can apply any system to the words of the infallibles, and that  the only system that should be followed is:
1) What is not in opposition to the Quran (ironic, as he beleived in tahreef)
2) Opposing the people, i.e. the Ahlus-Sunnah.

Ayatolalh Burjerdi, a recent Shia marja, said:

(Taraif al-Maqal 2:380)
أخبار المحمدين بصحة ما في كتبهم جميعا في حيز المنع ، سيما مع ملاحظة إدراجهم الضعاف فيها بل هي أكثر ، ولعل الصحيح المعتبر المدرج في تلك الكتب كالشعرة البيضاء في البقرة السوداء
“To believe in the authenticity of the narrations reported by the Muhammads (authors of ‘The Four Books’) is impossible, especially with the reports of weak narrators among them. Rather, the weak are far more (than the authentic), whereas the authentic, reliable ones in those books are like the white hair on a black cow.”

Number of white hairs on a black cow? That is not many. This is why even after 1200 years your scholars have not even managed to compile one authentic agreed-upon book of hadith.

 

6 Comments

Filed under Hadith science

6 responses to “Shia hadith science by shia alim Hurr Al-Amili

  1. Ali Husain al- Tariq Muhammad

    My question is: i am an american Shi’ah whos arabic isnt up to par..now how come there isnt anyone ..or anyway to get wasa’il ash- shi’ah i n english.

  2. Ghalib

    Assalamu Alaikum.

    I have a simple question that, based on authentic narrations from both the Ahlus Sunnah and Shi’a sources, i found out that the Prophet (Sa’ws) placed great esteem, honour and indeed ask for us to remember his Ahle Bayet (Hadeeth e Thaqlayn). According to the authentic “Hadeeth of the Cloak” from Sahih Muslim and Tirmidhi, the Ahle Bayet were made pure from impurities by Allah. Now if we see history, we find that the Ahle Bayet, namely the Imams were under great persecution from the Aamirs, whome actually the majority of the community followed. It is one of the reasons why Shia have less narrations from their Imams, with the exceptions of Imam Muhammad Baqir and Imam Jaafar Sadiq, who narrated a fair amount of hadeeth as the political pressure was somewhat low for a time being. My question is if the Sunni hadeeths are so sound, why it has NOTHING from the Imams of Ahle bayet, hardly the common Sunni even knows what Ahle Bayet means and the Imams of the Ahlus Sunnag never talk about them and the history of the Muslims after the Prophet’s demise? Thank you, and expecting some helpful response inshaAllah..

  3. Sorry for my bad english:)

    Shia Hadith Narrator-Jabeer Bin Yazid Al Jofee

    1)Shia Muhaddith Hurr Al Amili has said about him:”he has narrated 70000 hadith from Imam Al Baqir and 140000 hadith from other imams(Vasailus Shia,volume 20 page 151 and volume 30 page 329)

    2)it was asked about Jabeer bin Yazeed al Jofee from Imam Jafarus Sadeeq-i have seen him just one time near my father and he has never been near of me(“Rijalul-Kasshee” page.169, Mamaqani“Tanqeehul-maqal”2/203)

    3)Shia Muhaddith Al Khoi said he is thiqa(Abul-Qasim al-KHoi “Mujamu rijalil-hadith” 4/25)

    how he could be thiqa if he has been just one time near the imam?:)

    4)shia muhaddith Hashim Maroof Al Hosseini said he is liar(“al-Mouduat fil-asari val akhbar” page.234)

    contradictions between shia muhaddits:))

    5)Imam Abu Hanifa rahimahullah has said about him-i have not seen any person who is more liar than Jabeer bin Yazid Al Jofee(Uqaylee“ad-Duafaul-kabeer” 1/196))

  4. and how he could narrate 70000+140000 hadith from the imams?:)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s