Man can suckle from man


[ 25941 ] 3 ـ محمد بن الحسن بإسناده ، عن محمد بن الحسن الصفار ، عن أحمد بن الحسن بن علي بن فضال ، عن ابن أبي عمير ، عن جميل بن دراج ، عن أبي عبدالله ( عليه السلام ) قال : إذا رضع الرجل من لبن امرأة حرم عليه كل شيء من ولدها ، وإن كان من غير الرجل الذي كانت أرضعته بلبنه ، وإذا رضع من لبن رجل حرم عليه كل شيء من ولده ، وإن كان من غير المرأة التي أرضعته . وسائل الشيعة / باب انه لا يحل للمرتضع اولاد المرضعة نسبا ولا رضاعا مع اتحاد الفحل ولا أولاد الفحل مطلقا

Translation: [25941]3- With its Isnad, muhammad Bin al Hassan from Muhammad bin al Hassan al Saffar from Muhammad bin al Hassan BiN Ali bin Faddal from Ibn abi Umayr from Jameel bin Darraj from AbU abdullah PBUH that he said: If a Man is to suckle from the milk of a female then her children become Haram for him Even if those children are from a Man Other Than the one who suckled. And if He suckled from the Milk of a Man then his children become Haram for him, even if he is from Other Than the woman who breastfed him.

Source:  Wasa’el Al Shia Vol 40

This hadeeth is Muwaththaq (Reliable)

وَ رَوَى مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ الصَّفَّارُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ فَضَّالٍ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ جَمِيلِ بْنِ دَرَّاجٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ إِذَا رَضَعَ الرَّجُلُ مِنْ لَبَنِ امْرَأَةٍ حَرُمَ عَلَيْهِ كُلُّ شَيْ‏ءٍ مِنْ وُلْدِهَا وَ إِنْ كَانَ الْوُلْدُ مِنْ غَيْرِ الرَّجُلِ الَّذِي كَانَ أَرْضَعَتْهُ بِلَبَنِهِ وَ إِذَا رَضَعَ مِنْ لَبَنِ الرَّجُلِ حَرُمَ عَلَيْهِ كُلُّ شَيْ‏ءٍ مِنْ وُلْدِهِ وَ إِنْ كَانَ مِنْ غَيْرِ الْمَرْأَةِ الَّتِي أَرْضَعَتْهُ

Translation:Muhammad bin al Hassan al Saffar Narrated from ahmad bin al Hassan bin Ali bin al Faddal from Abi Umayr from Jamil bin Darraj from abi Abdullah PBUH that he said: If a Man suckled from the Milk of a Female then her children become Haram for him even if the children are from a Man other than the one who suckled her milk, And If he suckled The Milk of a Man Then all His children become Haram for him even if he is from Other Than the woman who breastfed him.

Source: Al-Toosi, Tahdheeb Al-aHkaam, vol. 7, pg. 321 – 322
Grading: Al-Majlisi said this hadeeth is Muwaththaq (Reliable) in Milaadh Al-Akhyaar, vol. 12, pg. 164

The only reason this hadeeth is Muwaththaq is because of Ahmad bin Al-Hassan bin `Alee bin FaDDaal he is not a 12’er Shee`ah. But everyone in this hadeeth is thiqah.

Some shia might say: Sunnis use the same terminology as well:

– ذكر ابن قدامة المقدسي الحنبلي في كتاب (المغني 7/ 472) قوله: كل امرأة أرضعتك أمها أو أرضعتها أمك أو أرضعتك وإياها أمرأة واحدة أو أرتضعت أنت وهي (من لبن رجل واحد) كرجل له أمرأتان لهما منه لبن أرضعتك إحداهما وأرضعتها الأخرى فهي أختك محرمة عليك بالآية. ونقله أيضاً ابن قدامة في (الشرح الكبير 7/ 474).
2- وقال في المغني أيضاً (7/ 476): مسألة: قال (ولبن الرجل محرِّم).
3- وقال ابن رشد في (بداية المجتهد 2/31): المسألة السابقة: وأما هل يصير (الرجل الذي له اللبن): أعني زوج المرأة أبا للمرضع حتى بينهما ومن قبلهما ما يحرم من الآباء والأبناء الذين من النسب وهي التي يسمونها(لبن الفحل)، فإنهم اختلفوا في ذلك فقال مالك وأبو حنيفة والشافعي وأحمد والأوزاعي والثوري: (لبن الفحل يحرم)، وقالت طائفة: (لا يحرم لبن الفحل) وبالأول قال علي وابن عباس وبالقول الثاني قالت عائشة وابن الزبير وابن عمر

I think the Sources are talking about “Laban al Rajol” or “Milk of Man” meaning, If Man (A) marries Woman (A) her body will produce Milk, This Milk is called “Milk of Man(A)” or “Laban al Rajol(A)” If Man (B) suckles from Woman (A) from the Milk she developed after her marriage with Man (A) then I Guess some call it “Suckling from the Milk of Man(A)” … Thus any offspring that Man (A) has will be HARAM for Man (B).

or shia may show you this type of hadiths,

here’s some views of Sunni scholars about man’s milk.

ibn qudamah in his book al-moghni v 7 page 472 said :

كل امرأة أرضعتك أمها أو أرضعتها أمك أو أرضعتك وإياها أمرأة واحدة أو أرتضعت أنت وهي من لبن رجل واحد

so he said \: if you and her(a woman you want to marry for example) were fed from the milk of one man

also he said in the same book v 7 page 476:

ولبن الرجل محرِّم

and the milk of a man leads to horma(meaning makes the baby-boy and baby-girl breastfed by a man like brothers and sisters)

Big sunni scholar ibn roshd also said in his book(bidayat al-mujtahid:

وأما هل يصير (الرجل الذي له اللبن): أعني زوج المرأة أبا للمرضع حتى بينهما ومن قبلهما ما يحرم من الآباء والأبناء الذين من النسب وهي التي يسمونها(لبن الفحل)، فإنهم اختلفوا في ذلك فقال مالك وأبو حنيفة والشافعي وأحمد والأوزاعي والثوري: (لبن الفحل يحرم)، وقالت طائفة: (لا يحرم لبن الفحل) وبالأول قال علي وابن عباس وبالقول الثاني قالت عائشة وابن الزبير وابن عمر

so basically he said :..malik and abu hanifah and shafi’i and ahmed and al-awza’i and thawri said the milk of a man leads to “horma” and others said : it doesn’t and the first view is held by : ali and ibn abbas and the second is held by ayesha and ibn zubair and ibn omar..

So Those Shia hadith might have been a Bit Vague and hopefully this is what they meant in the Hadiths above (or they would try to proof from our source or from those clarification given by our sunni ulema’s regarding men’s milk, that the shia narrations are same as sunni narrations; but do you know what they miss!), Then they’d have to explain Hadiths in their classical books.

Lets see what shia ulema really mean by above shia sahih narrations. Lets see what al-kulayni (al-kafi) & majlisi (al-bihar) wrote in their works about men suckling from men!

اقتباس:
عن أبي عبد الله قال » لما ولد النبي صلى الله عليه وسلم مكث أياما ليس له لبن. فألقاه أبو طالب على ثدي نفسه. فأنزل الله فيه لبنا فرضع منه أياما حتى وقع أبو طالب على حليمة السعدية فدفعه إليها« (الكافي 1/373 كتاب الحجة. باب مولد النبي صلى الله عليه وسلم ووفاته).

Abu Abdullah said: When the prophet PBUH was born he remained for several days without getting Breast Milk, So Abu Talib put him on his breast and Allah granted him Milk so he fed the Prophet for several days until Abu Talib came upon Haleemah al Sa’adiyah so he handed him to her.

Source: Al Kafi 1/373 Kitab al hujjah, Chapter: The Birth of the Prophet PBUH and his death.
Link: http://www.14masom.com/hdeath_sh/8/part5/1.htm

قالت فاطمة بنت أسد كنت مريضة فكان محمد يمص عليا لسانه في فيه فيرضع بإذن الله- بحارالأنوار ج38ص318

Fatima bint Asad said: I was sick And Ali used to suck on the tongue of the prophet PBUH and used to feed from it with the will of Allah.

Source: Bihar al Anwar 38/318.
Link: http://www.kadamya.com/hashemya33/n3.html/1/38.html

عن أبي الحسن أن النبي صلى الله عليه وآله كان يؤتى به الحسين فيلقمه لسانه فيمصه فيجتزئ به. ولم يرتضع من أنثى« (الكافي كتاب الحجة. باب مولد الحسين).

Abu al Hassan narrated that the Prophet PBUH used to receive Hussein and he extends his tongue so that Hussein can suck on it, And He (Hussein) never had breast feeding from any female.

Source: Al Kafi, kitab al hujjah, Chapter Mawlid of Hussein, 1/387.
Link: http://www.14masom.com/hdeath_sh/8/part5/6.htm

Now it is clear the terminology is same but understandings are different.

Because from above hadiths it is very very clear that men can also produce milk in shiaism!

Leave a comment

Filed under Revealing Shia sect, Shiite's sahih hadith

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s